Biznes plan salonu fryzjerskiego - wzór i przykładowa analiza

11-02-2024

Zamierzasz otworzyć salon fryzjerski? Świetnie. Tylko zanim radośnie podpiszesz umowę wynajmu i zarejestrujesz swoją firmę w urzędzie, stwórz dobry biznes plan. Inaczej Twoje marzenia i dążenia zginą gdzieś w chaosie przypadkowych zdarzeń. Aby do tego nie dopuścić, stwórz plan i krok po kroku go realizuj. Poniżej znajdziesz wzór tego jak powinien wyglądać biznes plan. Salon fryzjerski to biznes, który ma szanse na spektakularny sukces. Wykorzystaj to!

biznes plan salonu fryzjerskiego wzór

Dlaczego biznes plan salonu fryzjerskiego jest taki ważny? Przede wszystkim dlatego, że to dzięki niemu dowiesz się, jakie są mocne i słabe strony twojej firmy, czym odróżniasz się od konkurencji i czy ją w ogóle masz oraz na jakich klientów możesz liczyć w swojej okolicy. Pozwoli ci również oszacować wydatki miesięczne, roczne, na wyposażenie salonu fryzjerskiego oraz zorientować się w spodziewanych przychodach i realnie spojrzeć na to, czy na tym biznesie faktycznie da się zarobić.

Masz pytania?

specjaliści ds mebli fryzjerskich,wycen i dofinansowań

Zadzwoń lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Marta i Kamil - specjaliści ds. mebli fryzjerskich, wycen i dofinansowań

+48 95 880 0035
meble@fryzomania.pl

Kontakt w dni robocze 1000-1400

Świetnym pomysłem jest skorzystanie z dofinansowania na otwarcie salonu fryzjerskiego - tu znajdziesz wszystkie potrzebne informacje na ten temat.

Od czego zacząć tworzenie biznes planu dla salonu fryzjerskiego?

  • Lokalizacja

Aby nie zabrakło ci klientów, musisz najpierw wybrać dobrą lokalizację salonu. Zastanów się jak wygląda rynek usług fryzjerskich, które miejsca w twoim mieście są najczęściej uczęszczane, gdzie jest duży ruch. Pamiętaj, jeśli dopiero rozpoczynasz biznes i nie masz wyrobionej marki i licznych, przyzwyczajonych do ciebie klientów, zaszycie się w lokalu na piętrze, który jest niewidoczny z ulicy i trudno dostępny, skarze cię na szybkie bankructwo. Z drugiej strony, otwieranie lokalu przy głównej ulicy, gdzie otwartych jest już pięć innych salonów fryzjerskich, jest również nieporozumieniem. Musisz wybrać miejsce, które jest oddalone od konkurencji, ale na szlaku komunikacyjnym twoich potencjalnych klientów. najlepsza lokalizacja

Wybór lokalizacji wpływać będzie również na ponoszone stałe koszty. W najbardziej uczęszczanych miejscach, czyli galeriach handlowych, cena wynajmu może być naprawdę spora. Z drugiej strony gwarantuje stały przepływ klientów. Warto więc na spokojnie obliczyć ryzyko inwestycji i jej ewentualny zwrot.

  • Analiza konkurencji i analiza potrzeb klientów

Zanim rozpoczniesz działalność, zorientuj się najpierw, jaką masz konkurencję w miejscu, w którym chcesz otworzyć lokal. Sprawdź, ile jest salonów w okolicy, kto jest ich główną klientelą- czy są to salony damskie, czy przyjmują mężczyzn, a może specjalizują się w strzyżeniu dzieci. Zastanów się, czym ty mógłbyś się wyróżnić, jaką wartość dodaną będzie posiadał twój biznes, co będzie główną ofertą salonu. Na przykład, jeżeli chcesz strzyc kobiety, zastanów się, czy nie wyróżnić się fantazyjnymi, artystycznymi fryzurami, których nie stworzą im nigdzie indziej. Odważne, nowoczesne wzory i formy- to może być twój wyróżnik. A jeśli chcesz prowadzić salon męski, to pomyśl, czy nie dołączyć usług barberskich, stawiając na kompleksową pielęgnację brody i wąsów.

  • Analiza SWOT

Podczas analizowania konkurencji, siłą rzeczy pojawiają się myśli o słabych i mocnych stronach twojego biznesu. Warto je dokładnie rozpisać, tworząc w ten sposób popularną analizę SWOT. Zrób tabelę i podziel ją na cztery części. W jednym polu wypisz silne strony twojej firmy, w drugiej to, co jest słabe i na pewno wymaga dopracowania. W trzecim polu wypiszesz szanse, jakie możesz wykorzystać, żeby wzmocnić biznes a w czwartym zagrożenia, jakie czyhają na twoją firmę. Dzięki temu zorientujesz się, w czym możesz pokonać konkurencję albo w czym ona może pokonać ciebie. analiza konkurencji

Przykładowy biznes plan - analiza SWOT salonu fryzjerskiego - wzór

Mocne strony:

  • Duże doświadczenie i umiejętność nowoczesnego strzyżenia poświadczona wieloma certyfikatami z kursów fryzjerskich,
  • Wykwalifikowany personel,
  • Modny wystrój wnętrza,
  • Dogodna lokalizacja na szlaku komunikacyjnym docelowych klientów.

Słabe strony:

  • Słabo rozpoznawana marka,
  • Duże przywiązanie klienta do swojego poprzedniego fryzjera.

Szanse:

  • Stałe zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie,
  • Przypominanie sms o umówionej wizycie, co zwiększa szansę na zrealizowanie prawie 90 % umówionych wizyt,
  • Stworzenie kącika dla dzieci, dzięki czemu liczba klientek powiększy się o matki z dzieckiem a także usługi związane ze strzyżeniem maluchów.

Zagrożenia:

  • Duża rotacja pracowników,
  • Wysoki czynsz, który może zostać jeszcze podniesiony,
  • Niski budżet na reklamę, który skutkować może przyciągnięciem zbyt małej liczby klientów.

 

Dzięki dokonaniu analizy SWOT łatwiej będzie ci przejść do kolejnego punktu biznesplanu, czyli planowania strategii marketingowej.

  • Finanse

Niestety, nie uciekniesz od szczegółowej analizy wydatków, które czekają cię w związku z założeniem salonu. Najpierw oblicz, ile będzie cię kosztowało zainwestowanie w lokal, jego remont, wyposażenie. Potem policz, jakie czekają cię stałe opłaty miesięczne. A później zastanów się, jakie mogą być twoje spodziewane przychody. W tym celu możesz oszacować liczbę klientów przychodzących do konkurencji. Możesz się mniej więcej zorientować, na jakie zyski możesz liczyć. Jeśli są one zdecydowanie niższe niż twoje miesięczne opłaty, to porządnie się zastanów, czy na pewno startować ze swoim biznesem. Oczywiście zawsze można myśleć optymistycznie, że się uda, że masz przewagę nad konkurencją (patrz: mocne strony), ale daj sobie czas na dokładne przemyślenie swojej decyzji. Bo tylko biznes oparty na faktach i twardych wyliczeniach może przynieść ci prawdziwe pieniądze i satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu.

Przykładowe koszty początkowe - plan finansowy:

  • Opłaty
    • opłaty urzędowe i podłączeniowe: ok. 1 000 zł

Masz już własny salon fryzjerski lub plan, by go otworzyć? Więcej na temat wyposażenia salonu możesz zobaczyć w internetowej hurtowni fryzjerskiej fryzomania.pl 

Nasi doradcy wiedzą wszystko na temat biznes planów i dofinansowań oraz wniosków, chętnie pomogą Ci w ich przygotowaniu. Zadzwoń i porozmawiaj o biznes planie salonu fryzjerskiego, a także dotacji z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Oszacuj opłaty miesięczne do biznes planu salonu fryzjerskiego

Tworząc biznesplan salonu fryzjerskiego pamiętaj, że co miesiąc musisz wydać sporę kwotę na:

  • Wynagrodzenia i premie pracowników - utrzymanie wysokiej klasy specjalistów będzie sporym wydatkiem
  • Uzupełnienie materiałów i produktów umożliwiających świadczenie usług
  • Czynsz + media w salonie fryzjerskim
  • Podatki i ubezpieczenia
  • Opłaty abonamentowe
  • Reklama

Strategia marketingowa - klucz do sukcesu Twojego salonu

Poznanie słabych stron swojej przyszłej firmy oraz znajomość zagrożeń pozwoli ci na skupieniu się na naprawie tych zagadnień. Jeśli np. masz niski budżet na reklamę, pomyśl, jaki rodzaj reklamy byłby dla ciebie najbardziej efektywny, jaki przyniesie prawdziwy rezultat w postaci zwiększenia liczby klientów. To nieprawda, że musisz wydawać krocie na reklamę, żeby mieć zadowalające wyniki. Być może wystarczy dobrze poprowadzona reklama na Facebooku lub Instagramie, by dotrzeć do potencjalnych klientów i doprowadzić do zwiększenia konkurencyjności firmy. Być może wystarczą same ulotki rozdawane w pobliżu twojego salonu, by zachęcić klientki do skorzystania z twojej oferty. Pomyśl, na czym najbardziej powinnaś skupić działania, żeby twój biznes zaskoczył? Może na pierwszej wizycie za darmo, albo z 50 % rabatem? Pamiętaj, że zadowolony klient zawsze do ciebie wróci, dlatego darmowe strzyżenie może okazać się strzałem w dziesiątkę.

 

plan na firme