Nazwa dla salonu fryzjerskiego

27-05-2016

O tym, jak duże znaczenie można przypisać celnej nazwie, przekonują się na co dzień zarówno konsumenci dokonujący swoich wyborów, jak i właściciele biznesów próbujący wybić się na tle konkurencji. Jeśli masz już własny salon fryzjerski i zastanawiasz się nad jego nazwą, poświęć na to nieco więcej czasu i rozważ kilka ważnych kwestii.

nazwa dla salonu fryzjerskiego

Wbrew pozorom, wybór trafnej nazwy nie jest wcale taki prosty. Stanie się ona marką działalności i sprawi, że albo już na starcie wyróżnisz swój lokal na tle konkurencji, albo znikniesz w gąszczu salonów o podobnie brzmiących nazwach. Na początku zmagań z wymyślaniem chwytliwej nazwy dobrze jest odpowiedzieć sobie na parę pytań, które pomogą ukierunkować nasze poszukiwania i ułatwią nam wybór.

Zastanów się więc, jakich klientów chcesz przyciągnąć. Jakie skojarzenia ma budzić nazwa dla salonu fryzjerskiego? Czy chcesz, aby współgrała z wystrojem wnętrza? W jakim miejscu otwierasz swoją działalność? Istnieje kilka kierunków, którymi możesz podążyć, szukając odpowiedniej nazwy. Przyjrzyj się im nieco bliżej.

Nawiąż do grupy docelowej

W zależności od tego, jaką klientelę chcesz przyciągnąć do swojego salonu, spróbuj określić podstawowe informacje o niej, np. wiek oraz preferencje i słownictwo, jakim dana grupa operuje. Inaczej trafisz do młodzieży, a inaczej do zamożnych klientów oczekujących wysokiej jakości usług. Można przypuszczać, że grupa młodych stawia na indywidualność, wyróżnienie się z tłumu, luz i zabawę. Dowcipne nazwy, takie jak: Ale Wyczes!, Rachu-Ciachu czy Tnij te hery! mają szansę zwrócić uwagę młodzieży na Twój salon i sprawić, że będzie on oblegany.

W przypadku klientów zamożnych zdecydowanie lepiej odnieść się do statusu materialnego i pozycji społecznej oraz zaakcentować to, korzystając z takich słów, jak: Madame, Royal czy Elite. Z kolei użycie w nazwie wyrazu Klinika lub Studio będzie sugerować, że w swoim salonie dbasz o kompleksową obsługę klienta i może on spodziewać się rozbudowanej oferty. Nawiąż do krajów Innym kierunkiem rozważań nad nazwą może być szukanie inspiracji językowych, nawiązujących do kraju, którego klimat jest Ci szczególnie bliski, a którego akcenty kulturowe planujesz przemycić do salonu. Przykładowo, francuski szyk dobrze podkreśli nazwa Atelier Pięknych Fryzur lub Centrum Włosa La Tresse. Włoskie odniesienia zaakcentuje: Bellezza Hair i Studio Fryzur Bella, hiszpańskie uwydatni nazwa Estilo Hair SPA, zaś japońskieYoko Hair. Warto zwrócić uwagę na istotną rzecz – wybrana nazwa dla salonu fryzjerskiego powinna być łatwa do wymówienia i zapamiętania przez klientów, więc nie daj się ponieść wyobraźni dalej niż to konieczne. Lepiej unikać sytuacji, w której zadowolony klient nie będzie w stanie polecić Twojego salonu ze względu na kłopoty z wymówieniem obcojęzycznego słowa.

Nawiąż do stylu

W swoich poszukiwaniach możesz nawiązać również do aranżacji wnętrza salonu i zadbać o to, aby nazwa była spójna z jego wystrojem. Istnieje szeroki wachlarz stylów, począwszy od przenoszącego w przeszłość stylu retro (lata 40., 50., 60., 70. i 80.), przez nowoczesność, bogaty styl glamour, łączący różne elementy styl eklektyczny, ostry i zadziorny styl rockowy, czy też minimalistyczny styl skandynawski. Postaraj się, aby nazwa podkreślała stylowe elementy wyposażenia salonu fryzjerskiego, a z drugiej strony nie wprowadzała klienta w błąd. Jeśli zastosowane we wnętrzu meble fryzjerskie są bogato zdobione i luksusowe, możesz pokusić się o bardziej ekstrawaganckie brzmienie nazwy. Jeśli aranżacja jest prosta i klasyczna, taka też powinna być nazwa salonu.

Nawiąż do lokalizacji

Warto zwrócić uwagę na położenie lokalu. Czy jest to duże miasto, czy mała miejscowość? W małej miejscowości i na wsi, gdzie mieszkańcy często się znają, możesz wykorzystać swoje imię i nazwisko. To może być dobre posunięcie szczególnie wtedy, gdy masz już swoich klientów i wyrobioną opinię w środowisku fryzjerskim. Z kolei w dużych miastach, gdzie konkurencja jest większa, lepsza będzie nazwa oryginalna i chwytliwa.

Nawiąż do emocji

Być może zależy Ci na wywołaniu określonych pozytywnych emocji, jeszcze zanim potencjalny klient przestąpi próg Twojego salonu. W takim przypadku możesz sięgnąć po nazwy, które kojarzą się z czymś przyjemnym i komfortowym, np. Idylla, Oaza, Raj, Fryzurowe Eldorado. Te określenia przywodzą na myśl chwile odpoczynku i spokoju. W ten sposób klient – jeszcze zanim wejdzie do salonu – spodziewa się relaksu i zadowolenia z usługi. Zastanów się dobrze, jakie wrażenie chcesz wywołać. Może to być również profesjonalizm, atmosfera luzu i przystępności albo klimat luksusu i przepychu. Niezależnie od tego, czym zdecydujesz się kierować przy wyborze nazwy, zadbaj o całość przekazu. Dopilnuj spójności wszystkich podejmowanych działań, tak aby nazwa, wystrój lokalu oraz cała identyfikacja wizualna składały się na konkretny, jednoznaczny wizerunek. Wykreowanie spójnej marki Twojego salonu fryzjerskiego to już połowa sukcesu. Drugą stanowią umiejętności i jakość świadczonych usług, o czym z pewnością wiesz. Powodzenia!

To może Cię zainteresować: dotacja na otwarcie salonu fryzjerskiego.

Vegan

Insight Rebalancing peeling normalizujący sebum 180ml

5/5 (opinii: 1)
89,00 zł
Do koszykaNiedostępny
Insight Rebalancing peeling normalizujący sebum 180ml