Jak reklamować salon fryzjerski i robić to dobrze?

20-06-2016

Cieszysz się już nowo-otwartym salonem fryzjerskim. Praca nad nim kosztowała Cię wiele trudu: trzeba było starannie dobrać aranżację i motyw przewodni wnętrza, poświęcić czas na wybór odpowiedniej nazwy i logo, zatrudnić wykwalifikowany personel i wreszcie przygotować atrakcyjną ofertę usług. Teraz czas na reklamę – taką „kropkę nad i”, która zwieńczy dotychczasowy trud i przyciągnie klientów, przynosząc upragniony zysk i satysfakcję. Przeczytaj więc uważnie, jak skutecznie reklamować salon!

jak sie reklamowac

Właściwie dobrana reklama stanowi często o naszym „być albo nie być”. Istnieje szereg sposobów na dotarcie do klientów, a sama reklama może przybrać różną postać, począwszy od zbioru rzetelnych informacji o oferowanej usłudze, a skończywszy na zachwaleniu jej z pominięciem „suchych” faktów. Przyjrzyjmy się, po jakie formy reklamy możemy sięgnąć, chcąc wypromować nasz salon fryzjerski.

Działaj w najbliższym otoczeniu!

Magia reklamy zaczyna działać już w samym salonie. Dobierając oryginalny, łatwo zauważalny szyld zwiększamy szansę na „wyłowienie” go wzrokiem przez klienta mijającego budynek. Jeśli nasz salon posiada duże witryny, możemy wykorzystać ich powierzchnię do celów reklamowych, umieszczając zachęcające hasła lub informacje o promocjach. Zadbajmy, aby zamieszczone w witrynach informacje były czytelne, ale jednocześnie współgrające z estetyką wnętrza.

Na ulicach często można natknąć się na zewnętrzne standy, które w zabawny, intrygujący sposób zachęcają przechodniów do bliższego zapoznania się z reklamowanym miejscem. Wykorzystanie tej formy w reklamie może znacząco wspomóc pozyskiwanie klientów.

Gdy „zwabimy” już klienta do salonu, postarajmy się, aby w środku czekały na niego stylowe, spójne wizualnie z wnętrzem wizytówki oraz broszury i foldery. Na tych pierwszych, oprócz danych kontaktowych i nazwy salonu, możemy zamieścić zapadające w pamięć hasło reklamowe. Z kolei broszury i foldery warto opatrzyć rzetelnymi informacjami o oferowanych usługach fryzjerskich, tak aby klient po powrocie do domu mógł zapoznać się z pełną ofertą.

Reklamuj się w Internecie!

Wyjście z reklamą poza „własne podwórko” zwiększa szansę pozyskania kolejnych klientów i zbudowania dużej bazy stałych odbiorców naszych usług. Tutaj z pomocą spieszy nam Internet. Własna strona internetowa wydaje się być niezbędną w obecnych czasach. To przede wszystkim na stronach WWW szukamy dzisiaj informacji, dlatego dobrze przygotowana witryna jest obecnie koniecznością. Oprócz tak oczywistych informacji jak cennik czy dane kontaktowe, możemy zamieścić na niej certyfikaty, świadczące o zdobytym doświadczeniu i umiejętnościach pracujących w salonie fryzjerów. Warto pokusić się też o rozbudowaną galerię zdjęć, która zobrazuje klientom, jakich efektów mogą się spodziewać na miejscu i zachęci ich do wizyty.

reklamuj sie w necie

Pozostając w temacie własnej strony internetowej, warto rozważyć jej pozycjonowanie (SEO). W gąszczu informacji dostępnych w Internecie istotne jest, aby nasza strona wyświetlała się na pierwszych miejscach podczas wyszukiwania. Im wyżej pojawimy się w wynikach, tym więcej osób dowie się o naszym salonie. Pozycjonowania możemy spróbować na własną rękę, posiłkując się kursami zamieszczonymi w Sieci lub zlecić odpowiednie działania specjalistom od SEO.

Dobrym sposobem, nie wymagającym nakładów pieniężnych (jeśli zajmiemy się tym sami) jest wykorzystanie mailingu. Zabieg ten może być zastosowany nie tylko dla pozyskania nowych klientów, ale również do podtrzymania zainteresowania tych, którzy już skorzystali z usług naszego salonu. Możemy w wysyłanych wiadomościach zastosować formę zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia albo przedstawić dodatkową korzyść dla klienta, np. czasową promocję.

Niekwestionowanym hitem ostatnich lat jest wykorzystanie siły reklamy w mediach społecznościowych. Ta forma reklamy wymaga otwartego dialogu z klientem, dzięki czemu pomaga nie tylko zaistnieć w świadomości potencjalnych odbiorców usług, ale również pozyskać ich sympatię i zbudować określony wizerunek. Wśród mediów społecznościowych mamy do wyboru reklamę na blogach, Facebooku, Twitterze czy Instagramie.

media w reklamie

W zależności od budżetu przewidzianego na reklamę możemy rozważyć także programy partnerskie, promocję na portalach internetowych lub promocję w serwisach grupowych zakupów.

Masz już klientów – i co dalej?

Nie zapominajmy, że zdobycie klientów to tylko połowa sukcesu. Drugą połowę stanowi utrzymanie ich i przywiązanie (oczywiście nie dosłownie) do naszego salonu. Pomocne w tym mogą okazać się wspomniane wcześniej mailingi, ale również programy lojalnościowe i karty stałego klienta, oferujące zniżki na któryś z kolei zabieg. Rozważmy też dodatkowe bonusy do podstawowej oferty. To od nas zależy konstrukcja programu lojalnościowego, więc warto ją dobrze przemyśleć, aby z jednej strony program był atrakcyjny dla klienta, a z drugiej nadal opłacalny dla nas.

Wybierając odpowiednie sposoby reklamy, pamiętajmy, że najlepszą reklamą dla salonu fryzjerskiego są jego zadowoleni klienci, którzy „pocztą pantoflową” zrobią nam najlepszy PR!