Nazwa salonu fryzjerskiego to coś więcej niż tylko napis nad drzwiami. Wkrótce stanie się ona Twoją marką i znakiem rozpoznawczym. Będzie też pierwszym kontaktem Klienta z salonem i ważnym elementem, który może go zachęcić (albo i zniechęcić), by wejść do Twojego małego królestwa. Jeśli szukasz inspiracji, by wybrać nazwę idealną, dobrze trafiłeś! Pokażemy Ci, jak podejść do tego procesu strategicznie i kreatywnie, a także podamy aż 60 gotowych pomysłów, które z pewnością Cię zainspirują.
Na blogu Fryzomanii, w zakładce z poradami „dla fryzjera”, znajdziesz wpis o tym jak powinno wyglądać logo salonu fryzjerskiego. Pisaliśmy też o tym jak ważna jest reklama salonu fryzjerskiego, szczególnie na starcie. Jednak zanim zajmiesz się tymi kwestiami, powinieneś nadać dobre „imię” swojemu salonowi. Dziś pokażemy Ci, dlaczego nazwa jest tak ważna, podpowiemy jak ją stworzyć oraz podsuniemy gotowe inspiracje – od tych klasycznych, aż po bardziej kreatywne. Znajdziesz tu nie tylko przykłady nazw dla salonu fryzjerskiego, ale także propozycje nazwy dla barbershopu.
Aby stworzyć chwytliwą i oryginalną nazwę salonu fryzjerskiego, daj sobie chwilę czasu na zastanowienie i postaraj się pobudzić swoją kreatywność.
Najpierw zadaj sobie kluczowe pytania:
Następnym krokiem będzie burza mózgów. Zaproś do niej współpracowników, rodzinę, czy przyjaciół. Wypiszcie wspólnie swoje skojarzenia z branżą, miejscem, czy klimatem salonu. Odczytywanie ich i zabawa słowami może sprawić, że pojawi się „eureka”.
Wybierając, zastanów się czy dana nazwa pasuje do stylu salonu i klienta? Czy łatwo ją wymówić i zapamiętać? Pokaż ją znajomym i zapytaj, czy dobrze się kojarzy.
Masz już propozycję nazwy lub kilka do wyboru? Teraz sprawdź:
Jeśli nadal nie masz pomysłu lub wahasz się, mamy dla Ciebie gotowe nazwy salonów fryzjerskich i barberskich. Może wśród nich znajdziesz tę idealną?
Nazwy nawiązujące do właściciela
Nowoczesna nazwa salonu fryzjerskiego to często powrót do klasyki. Proste, ale dobitne nazwy podkreślają osobisty charakter usługi i często wybierane przez stylistów z lojalną bazą klientów. Z pewnością nikt nie pomyli nazwy twojego salonu, jeśli nazwiesz ją własnym imieniem, nazwiskiem lub przydomkiem.
Nazwy opisujące usługę
Odzwierciedlają konkretne oczekiwania – cięcie, koloryzacja, metamorfoza i podkreślają jak sprawnie i skutecznie działa salon.
Nazwy inspirowane językami obcymi
Dobrze dobrana nazwa obcojęzyczna buduje poczucie stylu, klasy lub egzotyki.
Kreatywne gry słów
Zabawne, z pomysłem, zapadające w pamięć.
Nazwy związane z lokalizacją salonu
Dobre dla biznesów lokalnych, łatwe do skojarzenia i znalezienia.
Nazwy emocjonalne i aspiracyjne
Kierują uwagę na efekt i doświadczenie klienta, nie tylko usługę.
Pomysły nazw dla barbershopów
Męskie, surowe, z charakterem.