Jakie usługi oferować w swoim salonie kosmetycznym? Czyli profil gabinetu.

Oceń ten artykuł

Chcesz otworzyć własny salon kosmetyczny? To znakomity pomysł na biznes! Zanim jednak zaczniesz swoją działalność, powinnaś przemyśleć kilka kwestii. Nie tylko kwestie finansowe czy charakter działalności (mobilny lub stacjonarny), ale także profil gabinet kosmetycznego. Zastanów się, czy chcesz świadczyć ogólne usługi kosmetyczne czy może wolisz, aby Twój salon oferował konkretne usługi specjalistyczne.

profil salonu kosmetycznego

Możliwości finansowe a profil salonu

Salon kosmetyczny wymaga na początku swego funkcjonowania stosunkowo dużych inwestycji. Wiele zależy od tego, jakie usługi ma dana placówka świadczyć. W przypadku salonów działających stacjonarnie początkowa inwestycja może wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych. Wiele zależy od tego, na jakie wyposażenie się zdecydujesz. Największe koszty związane są oczywiście z zakupem wyspecjalizowanego sprzętu kosmetycznego. Oprócz tego jednak trzeba liczyć się także z wydatkiem na profesjonalne kosmetyki.

Jeśli nie możesz sobie pozwolić na zakup profesjonalnych sprzętów do poszczególnych zabiegów, możesz zainwestować w wysokiej klasy kombajn kosmetyczny. Na rynku dostępne są już kombajny. Są to urządzenie wielofunkcyjne. Te bardziej zaawansowane są w stanie wykonać nawet 30 różnych zabiegów. Bardzo często istnieje możliwość rozbudowy kombajnu kosmetycznego.

Kwalifikacje kosmetyczki a rodzaj świadczonych usług

Kolejna kwestia ma duży wpływ na to, jaki profil powinien mieć salon kosmetyczny, to umiejętności kosmetyczki. Jeśli dopiero otwierasz salon, postaraj się, aby jego działalność odpowiadała Twoim kwalifikacjom, doświadczeniu i zainteresowaniom. Dzięki temu masz pewność, że proponowane klientom zabiegi będą przeprowadzane na naprawdę wysokim poziomie. Gdy zdobędziesz stałych klientów na Twoje usługi, a Twój salon będzie już miał ugruntowaną pozycję na rynku, możesz zawsze poszerzyć zakres oferowanych usług, chociażby zatrudniając kosmetyczki specjalizujące się w innych zabiegach.

Popyt na konkretne usługi

Oczywiście finanse i Twoje kwalifikacje są bardzo ważne. Jednak trzeba wziąć pod uwagę także i sytuację rynkową, a konkretnie sprawdzić, na jakie usługi panuje największy popyt na rynku. Chyba zgodzisz się, że nie ma sensu inwestować znanego kapitału w profesjonalny sprzęt do zabiegów, które cieszą się znikomym zainteresowaniem na rynku. Z drugiej strony warto zwrócić też uwagę na to, by nie powielać oferty innych salonów kosmetycznych w mieście. Zanim zdecydujesz się, czy Twój salon będzie specjalizował się w zabiegach na twarz, całe ciało czy może podologicznych, przeanalizuj działania konkurencji i zastanów się nad potrzebami Twojej grupy docelowej.

Realia polskiego rynku kosmetycznego

Przy otwieraniu własnego salonu kosmetycznego warto także przyjrzeć się aktualnej sytuacji na krajowym rynku usług kosmetycznych. Okazuje się, że najbardziej dochodowe dla salonu kosmetycznego są usługi oferowane w pakietach. Jeśli klient zdecyduje się na wykupienie serii zabiegów, salon może liczyć na stały dochód. W przypadku zabiegów, które wymagają powtarzania, klienci stosunkowo często decydują się na wykupienie całej serii, ponieważ w serii cena pojedynczego zabiegu jest niższa. Warto tak opracować swoja ofertę, aby można było zaoferować klientom zabiegi w pakiecie.

Kolejna kwestia to poszerzanie oferty salonu o takie usługi, z których mogą skorzystać także klienci mniej zamożni. Szacuje się, że przeciętnie klienci gabinetu kosmetycznego w Polsce zostawiają w nim podczas jednej wizyty 50-300 zł. Niezbyt często zdarza się, by klienci jednorazowo wydawali powyżej 500 zł.

Dodaj komentarz

8 − seven =